COGNITOR: Um Framework Baseado na Linguagem de Padrões COG-LEARN
A framework to support the design of learning objects based on the Cog-Learn Pattern Language
Hyper documents with quality for distance learning
Developing and evaluating web multimodal interfaces - a case study with usability principles
Framework based on Cog-Learn Pattern Language to Support the Design of Learning Objects
Important issues developing Cognitor
SBIE 2006. - Artigos
SBIE 2006.
RBIE - Volume 13
SBIE 2005. - Artigos
eLearn
Proceedings of the 27th ACM international conference on Design of communication - SIGDOC ’09
Junia Coutinho Anacleto
Vania Paula de Almeida Neris
Silvia Helena Zem-Mascarenhas
Muriel Godoi
Aparecido Carvalho
Renata Pontin de Mattos Fortes
Uso de Conhecimento de Senso Comum para Atender a Requisitos Pedagógicos no Planejamento de Ações de Aprendizagem
Ambiente para criação de jogos educacionais de adivinhação baseados em cartas contextualizadas
Cognitor: o que os Professores têm a dizer
Mapas Conceituais como Árvore Navegacional de Conteúdos Web: Um estudo de Caso sobre o Cognitor
PACO - A Framework for Planning Learning Activities Supported by Computers
TIDIA-Ae (Tecnologia da Informação no Desenvolvimento da Internet Avançada) - Aprendizado Eletrônico
Programa de Capacitação Tecnológica - PCT-Motorola